Przesyłka uszkodzona?
Dotarła do Ciebie paczka, lecz zamiast się cieszyć z zakupu wszystko jest uszkodzone, zalane, lub zniszczone przez tornado. Najlepiej w obecności kuriera spisz wraz z nim protokół szkody, każdy kurier powinien mieć przy sobie taki formularz. Następnie złóż reklamację, załączając protokół szkody, oraz zdjęcia. Nawet jeśli kurier już odjechał a zawartość jest w opłakanym stanie zadzwoń na infolinię przewoźnika i poproś aby kurier podjechał i spisał z Tobą protokół szkody.
Odbierasz z paczkomatu i jest podobna sytuacja? Możesz zareklamować od razu przy paczkomacie. Skorzystaj z instrukcji na wyświetlaczu.
Pamiętaj, aby jak najszybciej zgłosić reklamację. Dla nikogo taka sytuacja nie jest korzystna zarówno dla Ciebie, dla nas jak i dla przewoźnika, ale im szybciej zareagujesz tym łatwiej będzie skorzystać z przysługujących Ci praw. I jeszcze jedno - łap smartfona i rób zdjęcia, to podstawa dobrej reklamacji.
Reklamacja/Towar niezgodny z opisem
Otrzymany towar ma ukryte wady, braki, lub nie zgadza się z opisem? Kupiłeś szachy i brakuje pionków? Piesek miał szczekać a miauczy jak kot? Zabawka powinna się ruszać a stoi w miejscu? Na te i inne wady związane z wadliwym produktem przysługuje Ci prawo do skorzystania z gwarancji lub rękojmi na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego w zależności od tego z której formy chcesz skorzystać. Długość gwarancji jest zależna od producenta, rękojmia trwa 2 lata.
Procedura reklamacji
1. Sprzedający jest odpowiedzialny względem konsumenta, za niezgodność produktu z umową.
2. W razie niezgodności produktu z umową konsument może żądać:
a. naprawy produktu lub
b. wymiany produktu.
3. Jeżeli doprowadzenie produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwy albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może:
a. wymienić produkt, gdy konsument żądał naprawy, lub
b. naprawić produkt, gdy konsument żądał wymiany.
4. Jeśli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia produktu do zgodności z umową, a konsument może zgłosić żądanie obniżenia cena albo zwrotu ceny.
5. W razie stwierdzenia niezgodności produktu z umową, konsument może żądać obniżenia cena albo zwrotu ceny z powodu odstąpienia od umowy, jeżeli:
a. Sprzedawca odmówił doprowadzenia produktu do zgodności z umową;
b. Sprzedawca nie doprowadził produktu do zgodności z umową;
c. brak zgodności produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić produkt do zgodności z umową;
d. brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo zwrot ceny z powodu odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony dot. wymiany lub naprawienia produktu;
e. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
6. Sprzedawca odpowiada za niezgodność produktu z umową, która istniała w chwili dostarczenia produktu i została ujawniona w ciągu dwóch lat od chwili dostarczenia produktu, chyba że termin przydatności do użycia jest dłuższy.
7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność produktu z umową, jeśli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy dostał wyraźną informację o tym, że nabywany produkt jest niepełnowartościowy (np. produkt z uszkodzeniem, zabrudzeniem, etc.) zaakceptował brak konkretnej cechy produktu.
8. Jeżeli usługa prowadzenia konta są niezgodne z umową, konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
9. W reklamacji należy zawrzeć w szczególności opis ujawnionej niezgodności, okoliczności oraz datę jej wystąpienia. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje będą wymagały uzupełnienia, przed jej rozpatrzeniem, zwrócimy się do Ciebie z prośbą o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie. Reklamację konsumenta z tytułu niezgodności produktu lub usługi prowadzenia konta z umową rozpatrzymy jak najszybciej, obiecujemy, że nie zajmie nam to dłużej niż 14 dni.
10.W przypadku reklamacji, która nie dotyczy realizacji praw związanych z niezgodnością produktu z umową należy zawrzeć opisać podstawę reklamacji oraz okoliczności zdarzenia i jego datę. W tym przypadku rozpatrzymy reklamację konsumenta w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej otrzymania.
11.Reklamację możesz przekazać nam pisemnie, e-mailem lub telefonicznie na adresy i numery wskazane na początku Regulaminu.
12.Odpowiedź na reklamację otrzymasz na adres e-mail przypisany do Twojego konta w Sklepie lub poprzez podany przez Ciebie e-mail, a jeżeli te dane nie będą
nam znane - pisemnie na podany adres kontaktowy.
13.Produkty sprzedawane w naszym Sklepie mogą być objęte gwarancją udzieloną przez ich producenta bądź dystrybutora. Sami nie udzielamy żadnej gwarancji na
jakiekolwiek sprzedawane za pośrednictwem Sklepu produkty.
14.W przypadku produktów, na które producent lub dystrybutor udzielił gwarancji, możesz reklamować produkt posiadający wady korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji - w tym wypadku będziesz reklamował produkt bezpośrednio u gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji), a my będziemy tylko pośrednikiem przekazującym reklamację.
Jeśli chcesz zareklamować produkt wyślij zgłoszenie reklamacyjne na adres e-mail: kontakt@kreatywnemarzenia.pl opisz ze szczegółami sytuację i dołącz jeśli to możliwe zdjęcia wad. Jeśli masz u nas konto możesz to wygodnie zrobić z panelu klienta, wchodząc w swoje zamówienia, oraz znajdując produkt, który chcesz zareklamować. Po dokonaniu zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail informację o numerze RMA, oraz adres na który należy wysłać przesyłkę. Numer RMA należy podać na liście przewozowym zapewni to sprawne określenie kogo i jaka sprawa dotyczy. Dzięki temu zdecydowanie łatwiej i szybciej będzie można zrealizować Twoją reklamację.
Reklamacji nie podlegają:
- cechy fabryczne reklamowanego produktu
- towary, którym minął okres gwarancji producenta
- minął rok od daty zakupu potwierdzonej fakturą zakupu
- uszkodzenia mechaniczne
- naturalne ślady zużycia produktu powstałe w trakcie jego eksploatacji
- uszkodzenia towarów powstałe w wyniku nieprawidłowego zabezpieczenia podczas transportu od Klienta do Działu Reklamacji.
Reklamacje nie będą rozpatrywane jeśli:
- towar nie został u nas zakupiony
- przesyłka nie zawiera protokołu reklamacyjnego
- stwierdzono próby samodzielnej naprawy lub modyfikacji towaru
- brakuje oryginalnego opakowania towaru, nie jest to warunek konieczny jednak może decydować o przyjęciu, lub odrzuceniu reklamacji
W wyniku uznania reklamacji , następuje zwrot towaru do dostawcy , naprawa lub obniżenie ceny w wymiarze proporcjonalnym do występującej wady towaru. W przypadku konieczności dostarczenia wymienionego lub naprawionego towaru koszty transportu do odbiorcy ponosi dostawca.